söndag 17 januari 2010

På Engelen i dagarna sju....

Vi började i tisdags på Engelen. Det visade sig att man kör fyrtioårsjubileum där nu. Det betyder att man får förrätt och huvudrätt för fyrtio spänn. Man får också lattja med RABALDER, vilket verkar vara fler än jag trodde som vill. Cool!
I måndags hade jag mina första elever på Storvretskolan, vilket var ganska laddat, men inte nervöst och spänt. Det visade sig vara sköna och trevliga ungdomar som jag med all säkerhet kommer att bli kompis med. Men som sagt, lira Rock-covers på nätterna är inte kompatibelt med att vara skärpt på jobbet den första veckan... nu har jag lärt mig det. På så sätt är det tur att det bara är två dagar kvar på Engelen-turnéen.
Hutten är ju borta i Thailand och har tillfälligt ersatts av Shoobah från JUKEBOX. Ena dagen var Jonte J, Artisten där och dagen efter var Robban där. Undrar just om de är oroliga att vi ska försöka norpa tillbaka Shoobah? Det kommer inte att hända om Ni frågar mig...han är skön, lirar bra och allt det där men vi har tjockis-Hutt nu...vilket passar både mig och bandet alldeles utmärkt. Däremot tycker jag att det är världens bästa lösning att ha Shoobah som vik, då han redan kan låtarna och lyckas sätta Stiff på plats då och då... hehe! För att inte tala om dansstegen och movesen vi körde för fem-sex år sen...sitter som en kepa!


Jag hade besök från Roland från PRATABAS igårkväll. Han skulle hämta upp en sampler som med hjälp av Fantastiska PB-transporten ska till Örebro, eller var det nu var. Han hade med sig kameran och plåtade mig och den där sexstraängade jag har tjatat om lite här och där...
Det är Söndag idag och Engelen ska ha julgransplundring. Som det lät på tjejerna i personalen är det den enda kvällen på året då det är ok för personalen att festa om lite.... det kan ju bli lattjo för "the boys in the band" tycker jag!
nu dusch...sen koka potatis

Inga kommentarer: